tirsdag den 15. november 2016

Trumps årsløn som præsident 1 dollar efter eget ønske

Så det slået fast: Trump kræver 1 dollar i løn som præsident31230



Donald Trump, valgt som præsident, holdt sit løfte om ikke at ville modtage salær som præsident under interviewet med CBS’s 60 Minutes.

“Svaret er Nej,” sagde han, da han blev spurgt om hans løfte under kampagnen af CBS intervieweren Lesley Stahl. “Jeg mener jeg efter loven skal modtage 1 dollar om året.” 60 Minutes Trump
Han indrømmede at han sådan set ikke vidste hvor meget lønnen udgør, men da han fik at vide det var $400,000 afviste han lønnen.
“Den tager jeg ikke imod.” sagde han.
Han føjede til at han heller ikke vil tage mange ferier.
“Der er så meget arbejde at lave, og jeg ønsker at få det gjort for folket,” sagde han. “Jeg ønsker at få det gjort. Vi vil sænke skatterne, vi vil sørge for sundhedssystemet.”
Trump signalerede at han ønskede at føre folk sammen, og opfordrede de demonstrerende og hans støtter til at holde inde med at anfægte hinanden.
Stahl pegede på den seneste vold rundt om i landet efter valget.
“Jeg er oprigtigt ked af at høre om det. Og jeg siger, ‘Stop det,’” sagde han. “Hvis det kan hjælpe vil jeg sige dette, og jeg vil sige det direkte til kameraet: Hold inde med det.”
Han formodede at mange af de demonstrerende var “professionelle” og at hans støtter ville være blevet udstødt, forhånet af medierne hvis de nægtede at acceptere valgresultatet.
“Der er en anderledes holdning. Der er en dobbelt standard her,” sagde han.
Stahl nævnte specifikt over for Trump at bøsse- muslim- afro-amerikanske- og latinosamfund var ængstelige efter hans valg.
Han svarede at begivenhederne muligvis blev forstærket af pressen, men opfordrede amerikanerne til at stå sammen.
“Vær ikke bange,” sagde Trump. “Vi vil føre vort land samme igen. Helt sikkert, vær ikke bange.”
Idet hun talte til hele familien spurgte Stahl Ivanka om kampagnen havde skadet familiens forretningsbrand.
Ivanka Trump svarede at hun ikke mente det betød noget.
“Hvem bekymrer sig? Hvem bekymrer sig?” Trump tilføjede alvorligt. “Dette er alstå virkelig noget særdeles vigtigt. Dette er vort land. Vort land er det gået dårligt. Vi vil redde vort land. Jeg er ligeglad med om hotellerne er booket op. Det er peanuts sammenlignet med det vil vil gøre.”

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails