torsdag den 18. juli 2013

En racist går til bekendelse!

En racists bekendelser

                                            
Roger Simon   

Jeg hader at indrømme det. Det er faktisk ret pinligt, ja direkte ydmygende. Men - selvom jeg var en borgerrettighedsarbejder der i Syden og (tossede mig) senere gav penge til Black Panthers - for at få gennemskuelighed (og det vel det vi alle ønsker nu til dags, ikke sandt?) så kan jeg bare ikke lyve - (George Washington)

JEG ER RACIST!                             

Endnu værre end det, jeg skilter med det.

Når jeg ser en sort gangbanger der går på samme fortov som mig om aftenen da går jeg sommetider over på det andet fortov. Selvom han ikke er iført en hoodie.
 

Det samme er tilfældet ved ulækre hvide fyre med hestehaler som ligner syrehoveder, for bandana-iførte mexikanere der kunne være medlemmer af Zetas og for aisatiske fyre med ildevarslende Fu Manchus, sorte bælter og ninja pyjamas.

Jovis, jeg skilter med det. På den vis er jeg i det mindste ligesom Reverend Jesse Jackson.

Ikke kun det, hvis jeg medbragte et våben (det gør jeg ikke, jeg er alt for blødsøden. Her i sidste uge råbte min kone af mig fordi jeg bakkede henover en af sollamperne vi har købt) og en af de fyre sprang på mig og gnnemtæskede mig, og så kunne jeg vel have skudt ham.

Derfor er jeg racist .... og en der skilter med det. PUUUHAA! Slemme dreng.

Hvorfor er jeg så racist?
Fordi jeg jo skilter med det, dumme. Jeg er en form for lighedssøgende racist. Jeg skilter med alt og alle.

Men for lige at understrege det så er der en jeg ikke kender der kaldte mig en “racist” på Twitter i går. “Du må være racist,” sagde han, og jeg er glad for at han udelod de ellers påkrævede udråbstegn.

Dette var som reaktion på min fremtoning på NPR for at diskutere en artikel jeg havde skrevet om Zimmerman dommen, den samme artikel en klummeskribent på Washington Post kaldte “derangeret” fordi jeg sammenlignede den triste hykleriske hændelse med en Stalin show domstol.

Dumme mig.

Derfor er det afgjort. Jeg må være racist.

Men triumfer nu ikke, kære læser. Du er også en racist. Selvom du kommenterer sytten gange om dagen på The Huffington Post, forbander Newt Gingrich og Rick Santorum så er du dog racist.

Sådan er det bare nu om dage.
Uheldigvis.

UPDATERING: Jeg skrev ovenstående tirsdag morgen. Åbenbart morede jeg mig. Men siden da, efter jeg har hørt om den seneste udvikling i Zimmerman/Martin saga har jeg helt mistet min humorisktiske sans.

Vort Justitsministerium har i sin “visdom” netop besluttet at oprette en emailadresse hvorigennem George Zimmermans medborgere kan rapportere om formodede eksempler på hans racisme, skønt en gennemgående undersøgelse af samme er blevet udført for et år siden af FBI og det viste ingen tegn på racisme.

Det som Justitsministeriet nu udfører er en heksejagt hvor man anvender en politistats metoder - borger der spionerer mod borger, med chefanklager Eric Holder og hans medkumpan Tom Perez spillende rollen som Markus Wolf. Hvis du ikke kan huske hvem han var så klik på linket. Eller bedre se denne film.


U.S. Justitsministeriet efterligner Stasi.

Har du nogensinde troet det kunne ske her?



Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails