onsdag den 19. december 2012

Er du klar til Verdens Undergang?

Er du klar til Mayaernes Apokalypse?


Rick Moran

Hold øje med datoen den 21. december. Det er den dag det mest skøre rygte i historien enten vil gå i opfyldelse .... eller ikke. (Læs evt. denne først her på synopsis)

Det er Maya Apokalypsen og mens det alt for let at gøre grin med de som forbereder sig på den så er kendsgerningen  at der oparbejdes en hysteri, og mit gæt er at en masse mennesker vil komme til skade eller måske endda dø. 
 
Nutidig Mayapræst i færd med sin ceremoni.

I America har Ron Hubbard, fremstiller af  of hi-tech underjordiske overlevelsessæt set sin forretning nærmest eksplodere.

"Vi er gået fra en om måneden til en om dagen,” sagde han. “Om Maya Kalenderen har jeg ingen mening, men når astrofysikere kommer til mig, køber mine enheder og fortæller mig jeg skal gøre mig klar til solstorme, stråling EMP (elektromagnetiske pulser)....Jeg går under jorden den 19. og kommer ud den 23. Det kunne jo være en af dem får ret.”

I de franske Pyrenæerne har borgmesteren i Bugarach, med 179 indbyggere, forsøgt at forhindre postyr ved at forbyde UFO betragtere og små fly på det fladtoppede bjerg Pic de Bugarach.

Ifølge de som hælder til New Age, er det en “alien garage,” hvor væsener fra rummet venter på at forlade Jorden og blot tage nogle få heldige med sig.

I Rusland har man observeret mennesker i Omutninsk, i Kirov Regionen der har travlt med at købe petroleum og forsyninger efter en avisartikel skrevet af en tibetansk munk bekræftede, at verden går under.

Byen Novokuznetsk har oplevet storindkøb af salt. I Barnaul, tæt på Altai Bjergnene har paniske mennesker købt alle fakler og termoflasker.

Dmitry Medvedev, Ruslands premierminister har endog omtalt situationen.

“Jeg tror ikke på verden går under,” før han tilføjede noget forvirrende: “I det mindste, ikke i år.”

I Kina hvor der ikke er nogen historie om besættelse af verdens undergang kan en bølge af paranoia om Apokalypsen spores til Hollywood succesfilmen fra 2009 “2012.”

Filmen med John Cusack blev et kæmpehit i Kina, da seerne blev forført af en plan der skildrede kinesisk militær der bygger arker for at redde menneskeheden.
 

Til deres evige skam har History Channel kørt en serie af programmer i årevis om verdens undergang med relation til Mayaerne. Og mens de er omhyggelige med at lade en ellers fornuftig videnskabsmand afsløre dette sludder, så er kendsgerningen, at de har haft dusinvis at kugleskøre tosser der prædiker Harmagedon, hvilket dermed gør History Channel i det mindste skyldige i hysteriet der kan resultere i dødsfald.

En ting er dog krystalklart; Verdens Undergang er godt for forretningen.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Gangnam-Apokalypso analyse i Ekstrabladet. Enden er nær

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1883542.ece

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1888518.ece

Related Posts with Thumbnails