lørdag den 13. oktober 2012

Akademisk uærlighed

Akademisk uærligt spil


Walter Williams             
                    
Mange af nationens colleges og universiteter er blevet indoktrineringsanstalter med intolerance, akademisk uærlighed og en “oplyst” form for racisme. Dette er en årtier gammel tendens. I en tale i 1991, advarede Yale præsidenten Benno Schmidt: “De alvorligste problemer med ytringsfriheden i vort samfund i dag eksisterer på vore læreanstalter. Formodningen synes at være at formålet med uddannelse er af indpode den korrekte mening frem for en søgen efter visdom og at frigøre sindet.”

Uheldigvis har forældre, skatteyderne og donorer kun lidt viden om omfanget at denne uærlighed og indoktrinering. Der er adskillige ledetråde der kan indikere om der er en sådan uærlighed og indoktrinering. En af dem er at holde øje med om et college bruger millioner på diversitet og multikulturalismecentre og ansætter direktører for diversitet og inklusion, ledere for at rekruttere til diversitet, tilknyttede lektorer i diversitet, og vicerektorer i diversitet. Hold øje med om colleges bruger penge på at indoktrinere nyankomne 1. års elever med programmer som “Undertrykkelsens tunnel,” hvori, blandt så meget andet eleverne kalder hinanden modbydelige racistiske og seksuelle navne for at udvikle “parathed overfor undertrykkelse.”

En American Council of Trustees and Alumni undersøgelse i 2004 af 50 udvalgte colleges påviste at 49% af eleverne klagede over at professorerne ofte benyttede klasseværelserne til at komme med politiske kommentarer i deres kurser selvom de intet med emnet havde at gøre, mens 46% rapporterede at professorerne benyttede klasseværelserne til at frem deres egne politiske synspunkter.
 

En professor i engelsk fortalte sine elever at “konservatismen fremmer racismen, udnyttelse og imperialistisk krig.” Det “kritiske studie i race” program ved UCLA School of Law siger at dets mål er at “ændre på rådgivning om racemæssig retfærdighed.” På et East Coast college havde en eksamensopgave spørgsmål som , “Hvordan ‘stjæler’ United States ressourcerne i andre (Den Tredje Verden) lande?” Svaret blev markeret som korrekt med “Vi stjæler gennem udnyttelse.” En professor i økonomi fortalte klassen, “United States of America bakket op af kendsgerninger, er det mest selviske land i verden.” En professor i tyske sprog fortalte sin klasse, “Bush er en tåbe, en nar og en idiot.”

En frisk rapport fra National Association of Scholars, “En Kompetencekrise” fortalte at
UCLA Higher Education Research Institute konkluderede at “jo flere fakulteter nu tror at de skal undervise deres elever i at blive agenter for social forandring end de tror at det er vigtigt at lære dem om klassisk vestlig civilisation.” Brugen af offentlige fonde til disse formål er ikke kun akademisk uærligt, men grænser til det kriminelle.

Med nutidens klima i colleges burde vi ikke være overrasket over resultaterne.

En undersøgelse udført af Center for Survey Research and Analysis ved University of Connecticut gav 81% af afgangseleverne et D eller et F i deres viden om amerikansk historie. Mange elever anede intet om Valley Forge, ordene fra Gettysburg Talen, eller endog grundprincipperne i U.S. Forfatningen. The National Center for Education Statistics rapporterede af kun 31% af de som gik ud af colleges kan læse og forstå en kompleks bog.



En national undersøgelse fra 2007 med titlen, “Vor falmende arv: Amerikanerne falder igennem i en prøve om deres historie og institutioner,” af Intercollegiate Studies Institute, fandt at for at bestå en college eksamen da kræves der ikke megen viden om amerikansk historie. Blandt de spørgsmål der blev stillet var: Hvem er den øverstkommanderende for U.S. militæret?” Nævn to lande der var vore fjender under 2. Verdenskrig.” Gennemsnittet blandt bestående elever var 57% eller svarende til et F. Kun 24% af de som bestod vidste at First Amendment forbyder at der oprettes en officiel religion for United States.

En undersøgelse fra 2006 udført The Conference Board, Corporate Voices for Working Families, the Partnership for 21st Century Skills, and the Society for Human Resource Management fandt af kun 24% af arbejdsgiverne mente at de som gik ud fra højere uddannelser var “ganske udmærket forberedt” på mellemlederstillinger.

Den triste tilstand af vor undervisningssystem beviser, hvad min bedstemor fremhævede: “Hvis du foretager dig noget du ikke burde foretage dig, så kan du ikke foretage dig det du burde gøre.”


http://frontpagemag.com/2012/walter-williams/academic-dishonesty/2/

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails