fredag den 6. juli 2012

Pas på de farlige fødevarer - forbyd dem!

4 fødevarer regeringen burde forbyde


Sunny
                   
New York borgmester Bloomberg har besluttet at New Yorkerne ikke skal have adgang til sodavand større end 1,5 liter. Det er klart at man ikke kan betro New Yorkere noget i det store og hele, så derfor er dette forbud ikke overraskende. Byrådet i New Yokr har nu fået øje på popcorn og kaffedrinks der skal under et muligt forbud, for hvis man kan forbyde det ene så kan man også forbyde  - det hele. 
 
Da du stemte på mig, så sagde du også ja til alt jeg sagde, ikke sandt?

Bloomberg er ikke den første politiker der forbyder en fødevare. FDA har ført en vendetta mod “friske” fødevarer i årevis. F.eks råmælk og friske æg fra landet og organiske varer fra små landbrug. Regeringen har besluttet at medmindre det er masseproduceret på landbrug der er store nok til at betale bestikkelser, hyre en lobbyist, så er det ikke godt for dig.
Da vi nu forbyder fødevarer så øsnker jeg at gå ind i diskussionen om hvad der brude forbydes. Jeg mener jeg har nogle rigtig gode forslag. Her er 4 fødevarer der burde forbydes. Læs med, Big Brother?

4. Broccoli


Fordi det smager ækelt og 9 ud af 10 personer er enige med mig om det. Flertallet styrer. Er dette ikke et republikansk demokrati? Masser af ting smager elendigt, sår hvorfro ikke broccoli?
Broccoli lugter også elendigt. Og værst af alt, selv den mindste del at denne bitre grøntsag når det strejer noget andet, så efterlader det en ubehagelig broccoliduft. Det er en massseødelæggelsesfødevarer, og derfor skal det forbydes.
 
Gah! Få så den broccoli ud af mint ost!

For at få forbudt en fødevare hjælper det gevaldigt om man fremtrylle en sundhedsfare der vil resultere i en høj omkostning for samfundet. Ilg sodavand bidrager broccoli ikke til fedme, men - overraskelse - der er lægelige grunde til ikke at spise broccoli. Det viser sig at broccoli er en goitrogenisk fødevarer der han forstørre funktionen hos skjoldbruskkirtlen og dermed hindre kroppens evne til at optage jod og føre til hyperthyrodisme. Der hævdes at hvis man koger broccolu, blot en let dampning, så bliver dens goitrogenikse egenskaber inaktiveret, men som vi udmærket ved, så kan vi da ikke have tillid til at folk kan koge den som den skal, og derfor må vi forbyde den.

3. Blæksprutte


At spise rå fisk er altid risikabelt. Hvis du lægger dit helbred i hænderne på kokken og køkkenpersonalet så vær sikker på at alt er så frisk som muligt og at kød der kan gøre skade er tilberedt korrekt og opbevaret korrekt. Her er en beretning fra nyhederne om en restaurant der tilsyneladenden glemte at sikre sig at den ‘sprutte’ de serverede var, nuvel - død.
Blæksprutte skader kvindes tunge med spermsæk mens hun spiser i Korea.
 
Jeg ville smadre dens hoved med en hammer før jeg spiser den hvis jeg bare vidste hvor hovedet var.  Derfor formoder jeg de begik en fejl med friskheden, den var lidt for friskm hvilket egentlig er ret så god reklame for restauranten. Men ikke desto mindre blev jeg chokret over at erfare at en blæksprutte kan implantere sin spermsæk, hvad det så end er, i din mund. Jeg har så absolut ikke brug for at vide noget mere, over jeg siger - lad os få det forbudt - straks.

2. Blommer

Fordi jeg har en allergi og i lighedens hellige navn så glem alt om dem. Lighedens tæve.
Ingen blommer til dig!


1. Majs

Landmænd vil hade det, og jeg er ked af det, men hvorfor er der majs (eller sojabønner - lad os ikke begynde med grøntsager) i hvert eneste produkt på hylderne i USA nu om stunder? Hvad er der sket med det gode gammeldags sukker i stedet for det fruktoserige majssirup, eller sunde fedt istedet for majs olier som kroppen ikke rigtig kan behandle ordentligt?
Hvorfor er amerikanerne som fede køer? Jeg aner det ikke - men kunne det skyldes majsolierne og siruppen i alt det vi køber? Hvad er det nemlig vi opfeder kvæget med? Rigtigt.....MAJS.
Vi opfodrede denne giraf med majs,  og se hvad der skete


Ægte sukker smager altså bedre. Har du nogensidne prøvet det som er kendt som “mexican Coke”? Det er ikke kun et ulovligt stof, det er Coca-Cola ned rigtig sukker, som det sælges i Mexico. Det smager som Coke samgte i min barndom og er meget mere lækkert end den moderne Coke, der begyndte at benytte fruktoserig masjsirup i stedet for sukker i 1980.
Man kan finde den i mexikanske markder i enhver større by, fordi mexikanerne ved den smager bedre, derfor importerer de den, Nu er Pepsi og Mountain Dew kommet med en produktlinje der hedder “Throwback” der indeholder ægte sikker i stedet for majssirup.
 
For at få mere velsmagende fødevarer og mindre fedme burde majs forbydes. 



At forbyde fødevarer - et muligt problem
Bekymrer det dig ikke, at det ser ud til at vi hvert år får en ny forskning der forkaster ernæringsvidenskaben fra forrige år, og hævder nogle nye skadevirkninger - eller gavnlige? Kaffe er godt for dig, nu er det ikke godt, næ, det er vist godt alligevel......Spørgsmålet jeg har er hvad nu hvis regeringen har misforstået det hele og ved en fejl forbyder al sund mad?

*********************************
Sunny Lohmann is a regular humor columnist for PJ Media and PJ Lifestyle. Her political satire videos have gotten a lot of attention in the blogosphere. Find out more about Sunny by checking out her blog, House of Sunny, follow her on Facebook here, and enjoy her most recent Youtube videos here. She tweets @sunnylikeaboss.

http://pjmedia.com/lifestyle/2012/06/20/4-more-foods-the-government-should-ban/?singlepage=true

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails