søndag den 15. maj 2011

Tredje Terrorist - forudvidende eller gal?

'Tredje terrorist' tiltalt -- hører 'stemmer'

Wes Vernon

Havde han viden om 9/11 angrebet?

Læs eventuelt del 1 før denne: http://synopsis-olsen.blogspot.com/2011/03/oklahoma-city-bomben-den-tredje.html
Del 2: http://synopsis-olsen.blogspot.com/2011/04/hvem-er-den-3-terrorist-ved-oklahoma.html
Del 3: http://synopsis-olsen.blogspot.com/2011/05/oklahoma-bomben-og-myndighederne.html

Hussain Al-Hussaini's kommentarer til sin terapeut lader antyde, at der er meget han kender til Oklahoma City bomben som han ikke har afsløret til myndighederne - og som FBI har undgået at spørge ham om.


Hr. Al-Hussaini — engang medlem af Saddam Hussein's Irakiske hær — er med stor sandsynlighed "Den Tredje Terrorist" i det djævelske angreb på Murrah Federal Building der dræbte 171 uskyldige den 19. april 1995 - de to andre terrorister, Timothy McVeigh (henrettet) og Terry Nichols (afsoner i et super sikret fængsel i Colorado)


Al-Hussaini er nu tilbageholdt ved Norfolk County Corrections Center i Dedham, Massachusetts, på anklager der ikke har med bomben at gøre.

Anklagerne

The Norfolk District Attorney's Office fortæller denne klumme, at den anholdte tilbageholdes afventende en dom på følgende anklage:

1 — Personlemlæstelse — en forbrydelse der kan straffes med mere end 20 års fængsel.

2 — Angreb og slagsmål med et farligt våben - en forbrydelse der kan straffes med mere end 20 år på en forbedringsanstalt.

Det næste planlagte møde i sagen er et formøde den 8. juni - iflg. en talsmand for Anklagerens kontor som "ikke normalt er  n god dato, men at hensyn til logistik og planlægning."

Ingen kaution

Idet mindste er nogle embedsmænd i Boston området klar over hr. Al Hussainis "fortid." Imidlertid er der intet i papirerne der lader formode at beslutningen om at sætte ham bag tremmer uden kaution var på grund af hans rolle som en mystisk mand ("John Doe 2") hvorom mistanker om medvirken ved bomben i 1995,  ved en domstol er blevet betegnet som "ubegrundet."

Denne klumme har argumenteret for at denne mand under ingen omstændigheder skal sætte på fri fod. Med hans baggrund, og de tendenser han lever med, udgør han en flugtrisiko. Som David Schippers - advokat for Jayna Davis, den oprindelige undersøgende journalist i sagen - fortalte os, "luk den tilbageholdte ud af fængsel, og han er borte." Det er betryggende, at uanset grunden, at Retten fandt det passende at tilbageholde ham.

Nuværende anklage

Som tidligere berettet i artikler (se links foroven)kommer Al-Hussainis arrestation den 9. marts som følge af han slog en hjemløs mand under et skænderi i et hjemløsescenter  i Quincy, Massachusetts. Den knuste ølflaske anrettede som det fortælles alvorlig skade på ofret, muligvis vil det påvirke hans syn. Hr. Al-Hussaini beklagede sig til politiet, at kampen var et resultat af en verbal diskussion vedrørende hans påståede indblanding i Oklahoma City sagen.

"Arkiverne" om den formodede "Tredje Terrorist"

Denne klumme har gennemset nogle arkiver vedr. den terapi som hr. Al-Hussaini gennemgik efter bomben i 1995. De ville sandsynligvis have fortsat med at være under lås og slå i dag om han ikke, dog uden succes, havde lagt sag an mod TV-jorunalisten Davis for hendes undersøgelser der forbinder ham med Tmothy McVeigh. Vi vil her citere fra nogle af analyserne:


11/6/97 — Problem: Depressiv forstyrrelse — "Patienten kontaktede centeret her til morgen for at sige han var fortvivlet. Han sagde han også havde drukket vodka, og har tanker om at lave en bombe, skønt han ikke vidste, hvordan det skulle gøres. Da jeg ringede til ham lød han beruset og sagde han var meget deprimeret og følte han ikke kunne komme for at mødes med mig...Jeg erfarede senere at han havde forladt hjemmet, havde ringet til politiet fra en mønttelefon for at sige han havde tanker om selvmord."

11/10/97: "[Patienten] rapporterer om hallucinationer der kun kommer hjemme eller på "T" (Boston MBTA, en undergrundstogbane). Han vil undertiden stå af toget af ren bekymring og undertiden efter hans kæreste er faldet i søvn, tager han bilnøglerne og sover i hendes bil for at undgå politiet, hvis de skulle komme til huset. Han drikker delvist for at hindre at han tænker på disse problemer."

11/10/97: "Han forlader sit arbejde i (Boston Logan) lufthavnen og siger, "Hvis noget sker der (lufthavnen) vil jeg være mistænkt." Benægtede at den nuværende situation i Irak eller Terry Nichols situation har noget at gøre med hans ængstelse."

11/10/97: "[Patienten] ringede for at sige sit job op....Han frygter at hvis noget sker i lufthavnen, vil han få skylden. Han hører stadig stemmer i toget på vej hjem fra arbejde, og ser mennesker ....fra Oklahoma City bombningen på toget."

11/20/97: "Patienten fastslår, at han undertiden stadig hører stemmer...de siger han burde dø." 

"Tvangstanker og sammenkædninger; lineær; +stærkt optaget af?/ Tilknytning til Oklahoma City Bomben, Saddam Hussein.


11/23/97: "Rapporterer at han (patienten) hørte stemmer i går, men i dag er de borte....at han ønskede at søge et andet arbejde, fordi han føler sig usikker i det miljø han arbejder, d.v.s. (Boston Logan) lufthavnen, på grund af de seneste begivenheder der har at gøre med mistanken om hans indblanding i Oklahoma City Bombe, som han (påstod) han er blevet fuldstændig frikendt for."

Oplysning (udateret) trykt 16. oktober, 1998: "Patienten indrømmer at lide af hørlige hallucinationer. Stemmerne siger, "Jeg er John Doe 2," Fastslår han hører bombeofres stemmer og hører Timothy McVeigh hele tiden."

Terapeuternes kommentater: "Patienten lider af paranoia i forbindelse med han mener at være centrum for opmærksomhed vedrørende Oklahoma bomben."

Erklæringen

Hussain Al-Hussaini kæmpede bittert for at få de psykiatriske optegnelser ødelagt. (relevante dele der her er fremskaffet). Udskrifternes Spørgsmål og Svar handler om hans sag mod KFOR-TV, den station der gennem Davis kædede ham sammen med Tomothy McVeigh. Al-Hussaini blev udspurgt af en advokat fra KFOR.

Husk at vidnet opsagde sit arbejde i lufthavnen efteråret 1997, som antydet foroven. Spørgsmål og Svar der nu omtales fandt sted cirka et år senere, i november 1998:

Sv.  — Jeg arbejdede i lufthavnen, og hvis de vidste der var en sagsmappe om mig i Oklahoma - en sådan mappe ville betyde at de ville afskedige mig.

Sp. — Hvordan kan du vide det?

Sv — Der sker en masse i lufthavnen. Og jeg troede - det var hvad jeg tænkte.

Sp. — Du følte altså at du ville blive bortvist hvis man fandt ud af det?

Sv — Ikke nødvendigvis bortvist, men at noget andet ville ske, de ville pege fingre af mig..

Sp.  — Ifølge terapuetens rapport siges det, at du fortalte dem om stemmerne som du hørte sige "Jeg er John Doe 2."

Sv. — Ikke "Jeg er John Doe 2. Jeg hører stemmerne sige "Du er John Doe 2."

Sp. — Hvis stemme er de du hører?

Sv. — Jeg ved det ikke. Jeg husker blot situationen.

Sp. — Hvilken situation?

Sv.  — En kvinde, hun er i Oklahoma City, hun mistede sine to små børn.

Sp. — Og det er hendes stemme du hører?

Sv. — Jeg kan ikke - jeg hørte hende ikke før, men jeg kan se situationen for mig.

Sp. — Kender du, hvis stemme det er du hører alligevel?

Sv. — Ja, hendes.

Sp. — Taler stemmen arabisk eller engelsk?

Sv. — Engelsk.

Sp. — Ifølge terapeutens rapport, siges der du også hører Timothy McVeigh hele tiden, er det sandt?

Sv. — Nej, jeg siger til dem jeg er bange da de får ham - de får McVeigh.  -Da de fængslede og dømte McVeight til henrettelse, da var det jeg begyndte at høre at han har planer om at komme og få mig med sig, være sammen med ham
Sp.  — Du begyndte at høre, at Timothy McVeigh ønskede du skulle lide det samme som han?

Sv. — Nej.

Sp. — Hvad så....

Sv. — Han siger -  jeg hører McVeigh sige, "Hvorfor skal jeg henrettes alene? Jeg ønsker du skal henrettes med mig."

Sp. — Hvem gemte du dig for da du sov i din kærestes bil?

Sv. — Jeg drømte. Om natten drømte jeg, jeg drømmer jeg laver en bombe. Jeg vågner om morgene; jeg ringer til min læge om det. Undertiden drømmer jeg at mennesker er efter mig, de ønsker at dræbe mig. Jeg må skjule mig. Jeg er ofte bange.

Sp. — Det jeg spørger om er: Hvem gemmer du dig for?

Sv. — Mennesker fra Oklahoma.

Sp. — Nogen specielt?

Sv. — Ja, damen.

Sp. — Damen?

Sv. — Ja.

Sp. — Den dame du talte om tidligere, der mistede de to børn?

Sv. — Ja.

Sp.  — Var du bange for at myndighederne, FBI eller politiet ville komme og føre dig bort?

Sv. — Ja, ja.

Sp. — Og du hører McVeighs stemme tale til dig?

Sv. — Jeg ved det ikke, men billedet af McVeigh.

Sp.  - Og stemmen siger - stemmen siger at McVeigh vil havde at du også skal henrettes når han skal henrettes?

Sv. — Og han siger, "Du skal dø."

Sp.  — Siger til dig, Hussain Al-Hussaini, du må dø.

Sv.  — Ikke Hussain Al-Hussaini, "du må dø" Han siger ikke mit navn.

Sp.  — Man han taler til dig?

Sv.  — Ja.

Sp. — Hører du nogen andre stemmer udover moderen der mistede de to børn og den stemme der kunne være McVeigh?

Sv.  — Jeg ved det ikke. Jeg ved det ikke.

Konklusion

Hvem aner hvad Al-Hussaini havde i tanke da han talte om at få skylden hvis noget skete ved Boston Logan lufthavnen - der den 11. september 20001, var bestemmelsesstedet for to af de fire fly der belv kapret for selvmordsmisionerne under ledes af den nu afdøde Osama bin Laden?

Hvor fik den formodede "Tredje Terrorist" den ide at "noget slemt" ville ske der? Hr. Al-Hussaini, har forresten boet hos to tidligere irakiske krigsveteraner der leverede mad og andre services til rutefly ved Boston Logan.

Hvis regeringen havde haft sådan information i 1997-98, eller så sent som 2001, da ville måske - blot måske - 9/11/01 have været blot endnu en behagelig sensommerdag.

Præsident Bush fik en dag i august 2001efterretningsbriefing vedrørende CIA's  foreløbelige ubekræftede efterretning om at bin Laden planlagde at kapre rutefly. De vidste ikke hvornår, hvor. Et tip om nogen ængstelse om at "noget slemt" ville ske kunne have ført til forholdsregler - det vil sige, forstærket overvågning og sikkerhed. I det mindste er det det Jayna Davis' kilder fortalte hende.

Hvem ved om en skyldbetynget samvittighed har været årsagen til at Al-Hussaini hører stemmer fra ofre for Oklahoma City. Eller var han blot forudvidende?

Selv når man tager hans mentale tilstand - som rapporteret af hans terapeut og uden tvivl udstillet af hans undertiden rablende paranoia - hvad skal man så mene om hans indbildning med at McVeigh fortæller ham han burde henrettes sammen med ham?

Vi har ikke de endelige svar på de spørgsmål, fordi FBI omhyggeligt har undgået at udspørge Hussain Al-Hussaini. Man interviewede mange andre - tilsyneladende næsten enhver kaukasisk ung mand i Oklahoma City telefonbogen. Men på en eller anden vis kunne myndighederne bare ikke interviewe denne ene person, hvis erfaringer har afsløret ganske åbenbare grundholdninger, og som siden har været på fri fod, og derpå mange år senere bliver fængslet i Boston området, på helt andre anklager.

Der krævedes en knust ølflaske for at nå dertil. Det er da besynderligt.

http://www.renewamerica.com/columns/vernon/110512

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails