onsdag den 9. februar 2011

Hvor er det bedste land at indvandre til

Hvis du krydser grænsen ulovligt får du dette


Bernie Planck

welcome to cuba poster
Læseren af bloggen, B.W. har sendt mig denne email, hvor han spørger mig om jeg forstår følgende korrekt:
Hvis du krydser grænsen til Nordkorea ulovligt, da får du 12 års hårdt straffearbejde.
Hvis du krydser grænsen til Iran ulovligt bliver du fængslet på ubestemt tid. 
Hvis du krydser grænsen til Afghanistan bliver du skudt.
Hvis du krydser grænsen til Saudiarabien ulovligt, bliver du fængslet.
Hvis du krydser den kinesiske grænsen, hører man måske aldrig fra dig igen.
Hvis du krydser grænsen til Venezuela, bliver du kaldt spion og din skæbne er beseglet.
Hvis du krydser grænsen til Cuba ulovligt, bliver du smidt i et politisk fængsel og får lov at rådne op.

Hvis du krydser grænsen til USA ulovligt får du:

Et arbejde, et kørekort, sociale goder, velfærd, fødevaremærker, kreditkort, tilskud til huslejen eller et lån så du kan købe et hus, fri uddannelse, gratis sundhedssystem, en lobbyist i Washington, for milliarder af dollars dokumenter på dit eget sprog, retten til at bære vort lands flag samtidig med at du protesterer over, at du ikke får tilstrækkeligt med respekt.

Og i mange tilfælde får du lov at stemme.
Jeg ville bare lige sikre mig, at jeg har forstået situationen helt korrekt!


Faktisk er det hele noget gevaldigt sludder. Selv hvis Nordkorea, Iran, Afghanistan, Saudiarabien, Kina, Venezuela, Cuba tilbød et arbejde, et kørekort, social sikkerhed, velfærd, fødevaremærker, kreditkort, tilskud til husleje eller lån til at købe hus, gratis uddannelse og et gratis sundhedssystem til nye immigranter, så er det dog kun en kæmpe tåbe, der ville ønske at flytte derhen.

På den anden side, hvis Amerika slet ikke gav de nye immigranter noget som helst, da er det kun en idiot der ikke gerne ville flytte hertil.

Jeg forstår det bare ikke!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails