onsdag den 1. december 2010

Døde der en million i Irak krigen?

Var der en million døde i Irak krigen?

Bernie Planck

how many dead iraqis
Photo Credit: thewe.cc
Jeg besluttede at foretage en lille undersøgelse om det antal mennesker der er beskæftiget i telecom virksomheder. Jeg gik ned til Brick, New Jersey og spurgte min nevø, hvor mange mennesker han kendte i den bestilling. Han svarede een, mig. Så gik jeg hen til min broder og stillede ham det samme spørgsmål. Svaret een, mig. Så ringede sig til min svoger i Reunion, Florida, samme spørgsmål. Svaret een, mig. Efter at have spurgt flere end tre dusin slægtninge, venner og bekendtskaber og stillet svarene op i grupper var jeg i stand til at ekstrapolere, at baseret på den kendsgerning at 36 personer kendte 36 individer i telecombranchen, at der så måtte være omtrent 300 millioner mennesker beskæftiget i den branche i Amerika.

Resultatet er selvfølgelig ganske så absurd. Hvor gik det galt? Her er problemet: Hvis man spørger mennesker om deres erhverv, da vil man få et præcist svar fordi man ikke får dubletter. Men hvis man spørger nogen om de kender en der er i profession X, da er det højst sandsynligt at man vil få dubletter eller tripletter og måske mere end det.

De 36 personer i telecombranchen var altså alle - mig. Der var kun en person de kendte - mig.

Lad mig forklare, hvad det har at gøre med opgørelsen af civile faldne i Irak. Mange af mine muslimske læsere holder af at efterlade kommentarer der siger at en amerikansk/jødisk Korstogs alliance har dræbt cirka en million civile irakere. Hvor får de dog det helt absurde tal fra?

To steder:

1. Fra Osama bin Laden i Hans World Islamic Front Statement, Jihad mod jøderne og Korsfarerne den 23. februar 1998:

....i over syv år har United States besat de helligste steder med islams land, den Arabiske Halvø, plyndret det for rigdomme, og dikteret dets herskere, ydmyget dets folk, terroriseret dets naboer og gjort sine baser på Halvøen til en spydspids, hvormed de kan bekæmpe de omliggende muslimske folkeslag.

Hvis nogle folk førhen kunne have tvivl om denne kendsgerning ved besættelsen, da har alle folkene på Halvøen nu anerkendt det. Det bedste bevis på dette er amerikanernes fortsatte aggression mod det irakiske folk ved at benytte Halvøen som udgangspunkt, skønt alle dets ledere er imod, at deres territorier benyttes til det formål, men det er uden betydning.

For det andet, trods den voldsomme ødelæggelse der er påført det irakiske folk af Korsfarer-Zionist Alliancen, og trods det enorme antal af dræbte, der overstiger 1 million...trods alt dette forsøger amerikanerne endnu engang at gentage de forfærdelige massakrer, som om de ikke er tilfredse med den langvarige blokade der blev indført efter den voldsomme krig eller opdelingen og ødelæggelsen.

2. Fra Opinion Research Business (ORB) medbase i London der anslår at 1 million (~~946000 til 1.2 million) irakiske dødsfald forårsaget af voldelige handlinger frem til august 2007.

Vi kan forkaste den første, på grund af blot man blot nævner et stort antal af hensyn til virkningen og at det ikke har nogen forbindelse med virkeligheden.

Med hensyn til det andet, skal det nævnes, at ORB netop gjorde det samme som jeg gjorde med min undersøgelse. Man gik rund og spurgte irakere hvor mange mennesker de kendte der blev dræbt siden US-invasionen af Irak i 2003.

Ved en omhyggelig og detaljeret anaalyse af ORB' s opgørelse af IBC forskeren Josh Dougherty og Spagat har man fjernet grundlaget for undersøgelsen og fundet den fuldstændig latterlig.

Som jeg bemærkede i min artikel Large Numbers in the Ancient World, "da viste, ifølge de lækkede dokumenter om Irak Krigen der blev offentliggjort på internettet af WikiLeaks den 22. oktober 2010 af arkiverne viser der er 66081 civile dødsofre ud at det totale antal døde på 109000. Det helt store flertal af civile ofre skyldtes ikke de amerikanske styrker." Så for at svare på spørgsmålet, "Blev der dræbt en million irakere i Irak Krigen?" så er svaret NEJ, det er slet ikke i nærheden af 1 million og af de 66000 der døde, da er mindre end en tredjedel dræbt af US styrkerne, og de fleste af dem som følge af uheld, eller sideeffekter fra krigen, og ikke med overlæg. Langt, langt de fleste er blevet dræbt af deres egne muslimske medborgere og her burde ordet mord anvendes.

Vedrørende billedet: Antikrigs idioter som disse er de samme der var årsag til 2. Verdenskrig og de er ansvarlige for ti- millionvis af døde. Kujonagtige, isolationistiske eftergivere, se denne artikel "Pacifister forårsagede 2. Verdenskrig." (ligger her på synopsis)

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails