torsdag den 18. februar 2010

Klovnen Bush!

George W. Bush…Idiot.

Leigh Scott

For nu mere end et år siden forlod præsident Bush Det Hvide Hus. Det er blevet nævnt før, men jeg mener denne dag skal benyttes til at gentage noget.

George W. Bush er en idiot.

Netop. Han er en halvhjerne. En tåbe. En cowboy. En anti-intellektuel. En dumrian.

Jeg benytter ikke disse udtryk blot for sjov, men mener dem virkelig. Selvfølgelig benytter jeg dem ikke i den traditionelle definition. Jeg benytter dem som de skal forstås i det nuværende venstreorienterede leksikon når manden skal beskrives.

obama-bush1

Det er jo sådan at venstrefløjen bare elsker at omdøbe tingene. De kalder terrorhandlinger for "menneskeskabte katastrofer." De kalder en lov der skal fjerne hemmelige afstemninger for arbejdere "loven om det frie valg for ansatte." Den ekstremt dyre sundhedsreform kaldes "til at betale" og når man skyller 800 milliarder skattedollar ud i toilettet ja så kalder de det en økonomisk "stimulering."

De kalder en bunke arrogante elitære, selvindbildte 'klogeåger,' som er helt og aldeles uden forståelse for økonomi og udenrigspolitik for "smart magt." og de omtaler deres leder, berømt for at fraskrive sig sit ansvar, som "pragmatiker."

Derfor må det stå helt klart, at i den venstreorienteredes thesaurus da kan George W. Bush kun klassificeres som en klovn, en nar og dertil meget retarderet.

Sarah Palin er også håbløs. Glenn Beck er en der skaber frygt. Rush Limbaugh er direkte farlig.

Og vi er allesammen racister.

Når vi nu skal benytte venstreorienteret sprogbrug så kan vi jo også passende reflektere over George W. Bush's præsidentskab ved at måle det udfra denne administrations bedømmelser. Under George w. Bush's vagt blev der muligvis "skånet eller skabt" 60 millioner jobs efter min mening (30 millioner blot ved at holde Al Gore og Kerry ude af Det Hvide Hus). Han undgik en atomkrig efter at have "arvet" en katastrofal udenrigspolitisk situation skabt af Clinton administrationen. Han frelste millioner af liv ved at forhindre terrorister i at komme i besiddelse af masseødelæggelsesvåben.

Slet ikke dårligt arbejde af en ægte bondeknold.

Selvfølgelig havde han sine fejl efter de venstreorienteredes standarder. Han sendte ikke sin pressesekretær ud for at angribe nyhedsorganisationer der var ham ikke gunstig stemt. Han bukkede ikke for fremmede konger og kejsere. Han forsøgte at finde et kompromis ved at stå bag love som "Intet barn må lades tilbage," han forsøgte på tåbeligste vis at arbejde med oppositionen. Han anså sig selv som en offentlig tjener, og ikke som en "hersker" over masserne, der ikke kan styre sig selv, og det var jo meget naivt. Han forstod til tider at Amerikas interesser kan være i konflikt med andre landes, og at ville have tilbedelse og godkendelse af fremmede ikke altid er godt for Amerika.

Han allerstørste synd, eller fejl, var dog at han forsøgte at lede gennem principfasthed og ikke efter meningsafstemningernes afgørelser, og under indflydelse af hans finansielle støtter. Han gennemførte mange ting, selv når det ikke var populært, fordi han vidste det var det rigtige at gøre. Historien har bevist at han havde ret med ret så mange sager.

Jamen, hvilken nar.

På mange områder minder George W. Bush mig om en andet idiotisk præsident; den der tumling af en senil skuespiller, Ronald Reagan. Medierne vil gerne have dig til at glemme den nådesløse måde de brutaliserede Reagan mens han var i embedet. Nu, da historien har godkendt og vurderet Reagans politik og dagsorden, og nostalgien er indtruffet så nævner selv venstrefløjen hans navn med glæde i sammenhængen "Den Kære Leder."

Jeg spekulerer på, hvor lang tid der mon går før en Demokrat sælges til offentligheden som værende"af lignende statur"?

Jeg er også en "beslutsom med mavefornemmelse" principfast person. Jeg tror nok det så også gør mig til en tåbe.

Jeg kommer i tanke om Barbara Mandrell's klassiske sang, "If loving you is wrong, I don't wanna be right." Hvis Keith Olbermann, Janet Napolitano, Paul Kurgman, Joe Biden og Chris Matthews er "kloge" og George W. Bush og Ronald Reagan er idioter....så vil jeg meget gerne være med i gruppen af imbecile.

Nej hvor savner min enfoldige ven i det Ovale Værelse. Landets føltes sikrere dengang. Moralen var højere. Der var ikke den her ubehagelige fornemmelse af, at der blev solgt ud af friheden til interesser hos fagforeningerne, samfundsorganisatorerne og et netværk af regeringsparasitter.

W. var ikke fuldkommen. Så langt fra. Han gjorde det fremragende med den nationale sikkerhed, men elendigt med udgifter til forsvaret. Det lykkedes ham ikke at standse 'stor regerings' flodbølgen og forbruget der løb løbsk.

Den sørgelige del er, at alle de negative politikker hos Bush administrationen jeg kan komme i tanke om er forsat og blevet forstærket under Obamas regime. Selvfølgelig er der ingen der giver det opmærksomhed. Undtagen os fjolser.

Nyd nu dit otium W. Vi savner dig dog. Jeg har den der væmmelige mistanke om at dit ry som værende dum og uvidende vil dukke op igen i 2012. Det er nemlig næste chance for de uvaskede masser til at sætte en dumrian ind i Det hvide Hus. Jeg kan næsten ikke vente.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails