mandag den 11. januar 2010

Fede skal betale for overvægten

Fede skal betale for to sæder


Sørgeligt nok er der nogle få mennsker der er fede, fordi de skal være fede, det ligger i deres gener. Imidlertid er de fleste fede mennesker jeg observerer fede fordi de har en forkert livsstil. Det vil sige, de æder for mange søde sager, og sidder hele dage passive foran TV'et.

Hvordan ved jeg det? Da jeg gik i 3 G, 1953, var der knap en eller to tyksakker på hele skolen. Nu, når jeg henter mit barnebarn fra skolen er der i hver eneste klasse nogle få gigantboller. Jeg tvivler på, at den menneskelige arvemasse, dna'et, har forandret sig så dramatisk siden jeg var barn.

Så medmindre en person kan bevise at hans enorme fremtoning er et resultat af en genetisk sygdom så vil jeg ikke have noget problem med ,at et luftfartselskab kræver betaling for to sæder, hvis det er påkrævet på grund af det ekstra fedtvæv. Her i foråret indførte United Airlines en ny politik for flyvning med tyksakker (som de kalder større rejsende), og kræver dobbelt betaling for en flyvning, og det med rette.

Ingen ville argumentere mod at FEDEX skulle sende en 100 kg. pakke for den samme pris som en 10 kg pakke. Forretning er forretning. Det er ikke diskriminerende at opkræve mere, end det faktisk koster at transportere din kæmpe bagdel rundt omkring. Faktisk så forventer jeg, at luftfartselskaberne en dag vil opkræve ekstra tarif efter en basisrate tillagt så og så meget for hvert ekstra kilo. Faktisk har jeg aldrig forstået, hvorfor dog ikke - det er jo ikke fordi de ikke har vægte ved baggage check-in.

Til oplysning så er jeg 1.70 cm høj og vejer 85 kilo. Jeg er, helt klart for tyk. Bare det at skrive dette har fået mig til at indse, at jeg skal i gang med at tabe mig.

Noter:

TresSugar, Er det rimeligt eller latterligt at opkræve dobbelt takst for fede rejsende?

fat passengers"Passagerer der har behov for mere plads" kan vise sig at være en lukrativ metode til at få indført overvægt for enkeltindivider, men der er intet som helst lukrativt bag United Airlines nye politik for flyrejsende. Luftfartselskabet meddelte i går, at store rejsende skal betale dobbelt for en flyvning.

Hvis man ikke kan være i eet sæde, spænde selen ordentligt, eller lægge armlænet ned da skal man betale for to sæder. United siger det har sikkerheden og alle passagerers komfort som bevæggrund.


Det bør bemærkes at i Canada, har fede flyrejsende en lovlig ret til et ekstra sæde uden omkostning. Men Canada er heller ikke kendt for at være forretningsvenlig.

Artikel fra bloggen Plancksconstant.org.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails