tirsdag den 12. maj 2009

Mia Farrow tør hvor Obama tøver ...

Mia Farrow tør hvor Obama tøver


I det store og hele er jeg ikke fan af Mia Farrow. Jeg foretrak langt hellere Diane keaton i Woody Allens film. Skønt det at Mia Darrow tilbragte en periode af sit liv med Frank Sinatra er sejt.

Jeg må imidlertid rose hende for hendes seneste bemærkning om Darfur og præsident Obama's tomme tale om behandling af problemet. Uddrag fra hendes seneste interview på Fox News:

"Under sin kampagne afgav både Obama og Biden en masse løfter om at hjælpe Darfurregionen, og jeg, som så mange andre, stemte på ham lidenskabeligt på grund af det, men intet er blevet gjort.......

Da marts måned var gået, hvor hjælpeorganisationerne blev smidt ud da ventede jeg på, at nu falder hammeren, det skete ikke. Jeg var dybt forundret, hvordan kan det være at en million menneskeliv nu er i stor fare ved en folkedrabsdiktator og så ser verden blot på? Jeg ventede og ventede -- jeg ventede på udnævnelsen af en udsending. Ingen har gjort noget som helst; så forsvandt det fra nyhederne stille og roligt og aldeles. Det jeg modtog fra lejrene og menneskene på jorden var et helt anderledes og dystert scenario, som det ser ud til ingen vil tale om eller skrive om."

Hvis Præsident Obama virkelig ønsker forandring i verden istedet for at konsolidere magten i hænderne på sit eget parti, da ville Darfur have været hans første aktionsfelt. Indtil nu har han intet gjort. Hvorfor? Fordi Darfur vil give Obama snavsede hænder. Hvorfor rode dig ind i det når du er så nær ved Sundhedsreformen, RegeringsMotors USA Inc. og gratis penge til alle i Folkets Bank Inc.?

Præsidenten tror, at verdens problemer skyldes amerikansk demokrati og kapitalismen. Som en samfundsomformer opdagede han egenhændigt kapitalismens og demokratiets "ondskaber." Det han faktisk opdagede var ondskaben ved Chicago Political Machine, men det afholder jeg mig fra at betone. Hans seneste undskyldende rejse var hans måde at fortælle verden at han "har greb om tingene."

Amerika og dets omfattende friheder og grådighed er selve problemets rod. Tilbage i Clinton's dage var det talemåden "Jeg forstår Jeres smerte." I det mindste talte Clinton med amerikanere når han sagde det. Obama mener han hjælper verden ved frivilligt at fjerne Amerika fra verdensksuepladsen. En slags amerikansk halvleg om du vil. Så når lokalbetjenten lader de lokale bøller gøre det de gør, så er det altså godt. Jo, måske i Chicago....

At gøre den amerikanske kapitalisme svagere vil kun gøre verden mindre sikker. Jeg er ikke sikker på præsidenten forstår dette. På sæt og vis vil Sundhedsreformen og andre tiltag yderligere invitere til despotisme på verdensplan.

Præsidenten skal gøre noget ved Darfur. Lad os blot bede ham leve op til sine egen ord:
En talemåde rinder mig i hu: "De som omdanner deres sværd til plovjern ender med at pløje for de som ikke gjorde det." Hvor sølle er vi dog hvis vi tillader at folkemordet fortsætter? Pas på Darfur, hr. Præsident.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hold fast den video er et studium i tågesnak og svagtisseri. Sikken en slapsvans

Related Posts with Thumbnails